5 manieren om meer water te drinken (Dutch)

5 manieren om meer water te drinken (Dutch)


Water is gezond, water is noodzakelijk. Ons lichaam bestaat voor 70% uit water. Gedurende de dag verliezen we vocht en dit moet weer aangevuld worden. Daarom is het belangrijk dat we genoeg water drinken om ons lichaam optimaal te kunnen gebruiken. Omdat het soms lastig is om minimaal 1,5 liter water per dag binnen te krijgen zijn hieronder 5 manieren om dit makkelijker te maken.

1. Voeg een smaakje toe.
Je kunt je water een smaakje geven door iets toe te voegen aan je water zoals munt, citroen- of sinaasappelschijfjes. Vul een fles met water doe hier je fruit of kruiden bij en je water heeft vanzelf een lekker smaakje zonder schadelijke suikers. Hoe langer je fruit in het water zit hoe meer smaak je water zal hebben.

2. Zet je alarm.
Als je vergeet om te drinken kun je een alarm zetten. Zo kun je bijvoorbeeld op je werk ieder uur een glas water drinken. Ook zijn er apps waarmee je kunt bijhouden hoeveel je al hebt gedronken en hoeveel je nog drinken zoals Drink Water Reminder, Waterlogged, Daily Water of Water Alert. Er zijn echt ontzettend veel apps om dit mee bij te houden.

3. Neem je eigen flesje mee.
Koop een mooie drinkfles waar minimaal 0,5 liter water in kan en zorg dat je deze altijd en overal mee naartoe neemt. Op die manier heb je altijd water bij je en zal je veel minder snel vergeten dat je water moet drinken. Ook is het beter voor het milieu om 1 fles te hergebruiken dan steeds weer flesjes water te kopen of weggooi-bekers te gebruiken. (Hint: Vanmiddag komt er op Dancyfood.nl een winactie online waarbij je een hele mooie designerfles kunt winnen!!)


4. Eet je water.
Groenten en fruit zoals komkommer, selderij, watermeloen, grapefruits en sommigen soepen bevatten ook water. Op die manier kun je dus ook een deel van je dagelijkse waterbehoeften binnen krijgen. Onthou wel dat het niet voldoende is om minimaal 1,5 liter water binnen te krijgen door alleen maar te eten. Daarnaast bevat fruit ook suiker. Met mate dus. Zo is een stuk komkommer als snack natuurlijk geweldig omdat het vocht in je lichaam brengt.

5. Drink voor iedere maaltijd.
Drink een glas water voor iedere maaltijd. Op die manier wordt je er automatisch aan herinnert en zit je ook sneller vol. Zo voorkom je dus ook dat je teveel eet.

Niet alleen zorgt het drinken van genoeg water ervoor dat je lichaam zichzelf kan schoonspoelen, het zorgt ook voor meer energie en een mooiere huid. Drink jezelf dus letterlijk mooi met water!

www.dancyfood.nl


Related Posts

Giveaway: Limited Edition Pablo x Dopper fles (Dutch)

Giveaway: Limited Edition Pablo x Dopper fles (Dutch)

Dat het belangrijk is om voldoende water te drinken heb ik al vaker gezegd. Om jullie erbij te helpen om genoeg water te drinken mag ik nu 3 limited edition Dopper Waterflessen weggeven!! Kunstenaar Pablo Lucker, die o.a. bekend is van zijn werk met Porsche, […]

Mijn ochtendritueel met citroenen (Dutch)

Mijn ochtendritueel met citroenen (Dutch)

Iedere ochtend zodra ik wakker word, nog voordat ik iets anders doe heb ik een vast ritueel. Dit is het drinken van een glas warm water met citroensap. Ik doe dit echt al jaren en het is supergoed voor je lichaam. Er zitten zo goed […]



Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


en English