Carrot cake, worteltjestaart of hoe je het ook wilt noemen, het is heerlijk! Maar carrot cake past niet echt bij een clean eating lifestyle. Of toch wel? Als je de ongezonde ingrediënten van een carrot cake (zoals suiker) weglaat, houd je redelijk gezonde producten over. En met deze ingredienten kun je een heerlijke clean smoothie maken, die precies smaakt naar een carrot cake! Woohoo!! Ja ik ben excited!
photo 1-10

photo 1-9

Wat heb je nodig:
– wortels
– kaneel
– gember
– nootmuskaat
– gestampte kruidnagels
– vanille (extract, vers uit het stokje of proteïnepoeder)
– Walnoten
– Kokos (optioneel)

photo 3-5
Begin met het schillen en wassen van de wortels. Snij deze dan in stukken en doe ze in de blender. Voeg hier wat water aan toe en blenden totdat er geen hele stukken wortel meer inzitten. Voeg dan de gember, kaneel, nootmuskaat, kruidnagels en vanille toe. Ik heb 1 scoop vanille whey isolaat (proteïne) gebruikt, maar je kunt ook gewoon vanille extract of verse vanille toevoegen. Doe er ook een handje walnoten bij en zorg dan dat alles weer goed geblend is. Vervolgens kun je er nog wat kokos aan toevoegen. Ik heb het deze keer zonder kokos gedaan, maar met kokos is het eigenlijk nog veel lekkerder.

photo 2-10
Schenk het in een glas en garneer het met wat geraspte kokos en/of walnoten. Dit is de snelste carrot cake die je ooit zult maken en hij is nog gezond ook. Enjoy!

♡☮ Tatjana

2 Comments on Carrot Cake Smoothie

  1. Ik ga dit ook een keer proberen! Ik heb net de Whey Proteïne poeder besteld, via foodcentre, dat is een biologische zonder allemaal troep erin, met vanille smaak.
    Ik vroeg me af; moet ik deze shake gelijk na een (kracht)training maken en opdrinken? En op de doos staat 2 scoops per keer, dus 50 gr, maar jij doet er steeds 1, klopt dat? Is dat bewust?

    Dank!!

    Liefs,

    Julia

Reageer